Řekli o nás

Učitelé, děti a rodiče se musejí na proměnu správně naladit

Architektka Dana Václavíková pracovala 11 let jako koordinátorka přeměny pozemků na přírodní zahrady ve Waldorfské škole Brno. Tato zkušenost se jí velmi hodí v její současné práci, v níž klasické školní zahrady přetváří na zahrady přírodní. Ty potom dětem a pedagogům slouží k venkovní výuce a místní komunitě jako prostor k setkávání. Dana Václavíková také dlouhodobě spolupracuje s Nadací Proměny Karla Komárka, která se zabývá obnovou školních zahrad. Více si přečtěte v rozhovoru s ing. arch. Václavíkovou na archiweb.cz 

3/2023

Maxíkova zahrada, Mateřská škola a jesle Maxík, Praha 5 - Stodůlky

"Naše školka realizovala v letech 2016 - 2017 přestavbu zahrady. Naší vizí byla zahrada v přírodním stylu a s maximálním využitím prostoru, který jsme měli
k dispozici. Po dlouhém hledání jsme na doporučení oslovili ing. arch. Danu Václavíkovou, jejiž předchozí projekty nás oslovily. Její návrh zahrady předčil naše veškerá očekávání. Po celou dobu realizace nám byla paní Václavíková k dispozici, a i přes velkou vzdálenost byla vždy ochotna přispět cennými radami a průběžně se účastnit setkání s ostatními partnery.
Nabídka prvků navržených paní Václavíkovou pro děti je originální, široká a rozmanitá. Nadšení z nově otevřené zahrady projevily nejen děti, ale také rodiče. Herní prvky na naší zahradě jsou estetické, přispívají k rozvoji dětské motoriky a kladnému vztahu k životnímu prostředí. Komunikaci s kanceláří pí ing. Václavíkové hodnotíme nadstandartně. Vše provedeno v termínu a v požadovaném rozsahu / kvalitě.
V dnešní době není jednoduché najít plnohodnotného obchodního partnera, ale spolupráci s paní ing. Václavíkovou můžeme vřele doporučit!"

Pavel Tuleškov, ředitel
Praha, 1/2018


Odpočinková a výuková zahrada ZŠ Floriána Bayera, Kopřivnice

"Studii, kterou jsem dostal do rukou musím opravdu, ale opravdu pochválit, protože za dost dlouhá léta, kdy se motám ve stavebnictví a investicích (35 let), jsem neviděl mnoho tak dobře zpracovaných studií. Je zpracovaná fundovaně, s vědomím o co jde, s přehledem pro laika (objednatele) a hlavně je tam spoustu citu. Je prostě vidět, že je to děláno s láskou (nezlobte se na mne, ale musel jsem vám to napsat ... to nestačí říkat jen paní ředitelce a její sekretářce)."

Josef Vyhlídal – odborný konzultant
Ostrava - Plesná, 10/2017


PRÍRODNÁ ZÁHRADA PRE DETI - Kurz pro veřejnost

"To je také milé, že teraz Ti už tykám a celkom inak sa mi píše. Som rada, že som Ťa spoznala aj osobne, že sme spolu strávili chvíľu času a škoda, že ho nebolo viac. Verím, že to ešte zopakujeme, takúto milú akciu. Ľuďom sa páčilo, deti boli hlavne nadšené, vysmiate, prežili krásny deň. Tak sa veľmi teším hlavne za tie detičky. Hmatový chodník je totálne žúžo. Ja som ani v najodvážnejších snoch nemyslela, že taký krásny chodník sa vydarí. Ďakujeme!"

Zuzana Badinkova
Rodinna farma Mašekov mlyn, Slovensko, 06/2016


Dětské hřiště a zahrada v MŠ Zvoneček, Pardubice

"Dívám se na Tvoji skicu a jsem unešená. O víkendu na ten obraz budu koukat jako na svoji znejmilejší sovu (hláška z Křemílka a Vochomůrky) a budu se zahradou procházet, probíhat a užívat si jako dítě. Kráááásné. Děkuji za úžasný dárek na víkend."

"Návrhy jsou překrásné. Opět se jdu jimi procházet. A nakonec ta Tvoje věta o vytváření krajin pro děti a my dospělí jsme průvodci – to už přesahuje dnešní chápání a filozofii našeho poměru k dětem. Dnes rodiče většinou dítěti nedávají mantinely, což je škoda, s utkvělou myšlenkou, že tím budou k němu demokratičtí a svoji lenost a neschopnost být důslední si tak omlouvají pojmem „alternativní výchova“. Tak často slýchávám jak o „svém“ dítěti hovoří jako o jejich předmětu, bez pokory a bez úcty k němu. Mluví před dítětem o něm samotném tak, jak by si sami nikdy nepřáli, aby někdo o nich s někým dalším mluvil. A berou to jako samozřejmost. Bez přemýšlení nad jejich jedinečností, nad jejich energií a „mimořádnými“ schopnostmi cítit věci opravdu, čistě. Píšu slovo mimořádnými v uvozovkách proto, že to jsou schopnosti prapůvodně ve své podstatě obyčejné a přirozené, které jsou ale pro velkou část dospělých už zapomenuté, nahrazené všemi možnými předsudky a pravidly. Ty jsou dítěti tak dlouho předkládány, že se z otevřených duší s intuicí stávají pragmatičtí dospělí a následně rodiče. A přitom by stačilo, jen dítě vnímat, mít na něj čas, napojit se na jeho vlny, opustit dospělá schémata o správnosti vnímání života a ono by to i nám dospělým naskočilo. Znovu bychom se vrátili k pravdě a podstatě všeho důležitého v životě. Jsem tak ráda, že jsem Tě potkala a že v Tobě cítím schopnost nevyhánět ze sebe to čisté dítě. Je to vidět na Tvé krásné práci."

Lenka Klasová, ředitelka
Pardubice, 3/2015


Zahrada k odemknutí, MŠ Primátora Hájka, Uherský Brod

"Se zahradou jsme moc spokojení! A nejen my, ale hlavně děti! Veškeré mé pochybnosti jsou ty tam ... je to prostě ÚŽASNÉ!!! Děti se rozprchnou ... a ani o nich nevíme ... prožívají si své vlastní příběhy ..."

Andrea Gahurová, ředitelka
Uherský Brod, 11/2014

Co jsou cookies?

Textové soubory, které internetové stránky ukládají na váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy tyto stránky začnete využívat. Stránky si tak na určitou dobu zapamatují úkony, které jste na nich provedli, a preferencí (např. přihlašovací údaje, jazyka, velikost písma a jiné zobrazovací preferencí), takže tyto údaje pak nemusíte zadávat znovu a přeskakovat z jedné stránky na druhou.

Dalším používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s ukládáním souborů cookies. Více informací Méně informací